Menu superior

miércoles, 7 de octubre de 2020

EL BUTIELLU, DENDE EL BIERCIU A LA TUA MESA NUN CLIC

 

Muestra Botiellu d'El Bierciu IXP de La Tienda Online de León

Que la llionesa comarca d'El Bierciu ye muito más que botiellu está craro. La sua gastronomía vai acullá, la diversa paisaxística d'esta rexón natural ye tan espectacular que difícilmente una fotografía puede face-ye xusticia y l'amabilidá y hospitalidá de los sous ciudadanos faz que naide nun se sienta foresteiru eiquí. Pero tampouco nun nos engañemos, si El Bierciu ye nacional y internacionalmente conocíu pol sou botiellu... tien que ser por dalgo. Y ye que la calidá y sabor únicos d'esti productu (que nun ye exclusivamente bercianu pero el d'El Bierciu... ye'l d'El Bierciu) llevanta pasiones entre propios y extraños, feitu que-ye permitíu disponer d'Indicación Xeográfica Protexida propia.


¿QUÉ YE'L BUTIELLU?

¿Pero realmente qué ye? ¿Por qué ye tan especial? ¿A qué se debe'l sou sabor únicu? Trátase d'un elaboráu cárnicu a base de diferentes partes del gochu cumo'l rabu, costiella ou güesos ensin escarnar, todo ello escuartáu y adobáu con sal, pementón y ayu pal sou posterior embutíu y sometimientu a una riestra de procesos de semicuráu, afumáu y secáu.

El consumu d'esti prestosu productu suel realizase tradicionalmente tres la sua cocción, acompañándose davezu con outras carnes cumo chourizu, morru ou oreya de gochu, amás de berza y en dalgunos casos inclusive garbanzos.



Muestra Botiellu d'El Bierciu IXP de La Tienda Online de León



UN POUCO D'HISTORIA

Dica l'antigua Roma tenemos que nos trasladar p'acolumbrar los orixes d'esti manxar pueis d'ende xurde'l sou propiu nome no términu del llatín botellus (embutíu, salchicha) hasta evolucionar nas diversas llenguas romance de la comarca en botillo (castellanu), botelo (gallegu) ou butiellu (llionés); siendo, según dalgunas teorías, los propios romanos que chegoron a tierras bercianas a la busca d'ouru los primeiros consumidores del mesmu, legando esta delicia a lo llargo de los sieglos hasta güei y quedando tamién impresa en documentación medieval de diversos monesterios de la redolada na que consta'l pagu n'especie a traviés d'ella.

Muestra bodegón feitu con butiellu d'El Bierciu IXP

TODO ESO ESTÁ MUI BIEN, PERO LO QUE QUIERO YE COMELU ¿CÚMO LU PREPARO?

Pueis el primer pasu y el más fundamental ye mercalu, y pa eso ya nos tienes a nós, numás fai clic eiquí y unviámostelu a casa. Y una vez recibíu (la sua conservación, por favor, en llugar frescu y secu) ¡a cocinalu! Más senciello imposible, desplicámoste:

Lo más habitual ye acompañalu de chourizu frescu (tamién te lo unviamos nós), berza y pataca. Asina qu'en primer llugar pondrémoslu a cocer a fuegu lentu durante unas dúas horas. Cuando acontine una hora y cuartu, incorporaremos la berza y, pa cabu, cuando falten treinta minutos, el restu: pataca y chourizu. Nun faz falta ser inxenieiru, ¿acuéi? Pueis eso nun ye lo meyor de todo, lo meyor chega cuando lu abras, aspires el sou arume y, darréu, te lu lleves a la boca, ¡sabe a Bierciu!

Puoco más que dicir sacante que repetirás, prometío.


EL BOTILLO, DESDE EL BIERZO A TU MESA EN UN CLIC

Muestra Botillo del Bierzo IGP de La Tienda Online de León


Que la leonesa comarca de El Bierzo es mucho más que botillo está claro. Su gastronomía va mucho más allá, la diversa paisajística de esta región natural es tan espectacular que difícilmente una fotografía puede hacerle justicia y la amabilidad y hospitalidad de sus ciudadanos hace que nadie se sienta extraño aquí. Pero tampoco nos hagamos trampas al solitario, si El Bierzo es nacional e internacionalmente conocido por su botillo… tiene que ser por algo. Y es que la calidad y sabor únicos de este producto (que no es exclusivamente berciano, pero el de El Bierzo… es el de El Bierzo) levanta pasiones entre propios y extraños, hecho que le ha permitido disponer de Indicación Geográfica Protegida propia.

¿QUÉ ES EL BOTILLO?

¿Pero realmente qué es? ¿Por qué es tan especial? ¿A qué se debe su sabor único? Se trata de un elaborado cárnico a base de diferentes partes del cerdo como el rabo, la costilla o huesos sin descarnar, todo ello troceado y adobado con sal, pimentón y ajo para su posterior embutido y sometimiento a una serie de procesos de semicurado, ahumado y secado.

El consumo de este exquisito producto suele realizarse tradicionalmente tras su cocción, acompañándose habitualmente con otras carnes como chorizo, morro u oreja de cerdo, además de berza y en algunos casos incluso garbanzos.

Muestra Botillo del Bierzo IGP de La Tienda Online de León


UN POCO DE HISTORIA

Hasta la antigua Roma tenemos que trasladarnos para vislumbrar los orígenes de este manjar pues de ahí surge su propio nombre en el término del latín botellus (embutido, salchicha) hasta evolucionar en las diversas lenguas romance de la comarca en botillo (castellano), botelo (gallego) o butiellu (leonés); siendo, según algunas teorías, los propios romanos que llegaron a tierras bercianas en busca de oro los primeros consumidores del mismo, legando esta delicia a lo largo de los siglos hasta nuestros días, quedando también impresa en documentación medieval de diversos monasterios de la zona en la que consta el pago en especie a través de ella.

Muestra bodegón realizado con Botillo del Bierzo IGP

TODO ESO ESTÁ MUY BIEN, PERO LO QUE QUIERO ES COMÉRMELO ¿CÓMO LO PREPARO?

Pues el primer paso y el más fundamental es comprarlo, y para eso ya nos tienes a nosotros, sólo haz clic aquí y te lo enviamos a casa. Y una vez recibido (su conservación, por favor, en lugar fresco y seco) ¡a cocinarlo! Más fácil imposible, te explicamos:

Lo más habitual es acompañarlo de chorizo fresco (también te lo mandamos nosotros), berza y patata. Así que en primer lugar lo pondremos a cocer a fuego suave durante unas dos horas, cuando hayan transcurrido una hora y cuarto, incorporaremos la berza y, para terminar, cuando falten treinta minutos, lo que falta: patata y chorizo. No hace falta ser ingeniero, ¿verdad? Pues eso no es lo mejor de todo, lo mejor llega cuando lo abras, aspires su aroma y a continuación te lo lleves a la boca, ¡sabe a Bierzo!

Poco más que decir salvo que repetirás, prometido.